اثرات مخرب فضای مجازی

عوارض استفاده از فضای مجازی
امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
تبليغات تبليغات

عوارض استفاده از فضای مجازی

اینترنت ابزاری عالی برای یادگیری است. شما می توانید هر اطلاعاتی را که می خواهید به جای گذراندن وقت در کتابخانه بدست بیاورید یا به صورت آنلاین بدون ترک خانه ببینید. با این حال, مشارکت فن آوری همیشه کیفیت آموزش را تضمین نمی کند. کودکان گاهی اوقات از تکنولوژی استفاده می کنند که به شکل منفی بر فرآیند یادگیری تاثیر می گذارد.

تجزیه و تحلیل و تفکر انتقادی کاهش یافته است. این توانایی تفکر نسل جوان را در معرض خطر قرار می دهد. مطالعات مختلفی ادعا می کنند که هرچه دانش آموزان بیشتری از تکنولوژی های سرگرمی مانند بازی و یا رسانه های اجتماعی استفاده کنند, کم تر آموزش می بینند. به جای خواندن و انجام تکالیف, در سرگرمی ها شرکت می کنند.

یک موقعیت مشابه برای اینترنت وجود دارد:استفاده از وب برای اطلاعات جستجو با نمرات بالاتری در ارتباط است، در حالی که بازی آنلاین یا چت کردن های بی مورد، با نتایج امتحان پایین همراه است. دلیل آن حواس پرتی ناشی از بازی ها, پیغام ها و ویدئوها است.

اثرات فیزیکی استفاده از فضای مجازی :
یکی از خطرناک ترین آثار تکنولوژی, چاقی است. افرادی که توسط یک لپ تاپ یا تبلت جذب می شوند, تمایل به زیاد خوردن دارند, ساعات زیادی را پای اینترت می مانند و کم تر ورزش می کنند.

هر چه بیشتر در مقابل کامپیوتر بنشینید, کم تر خون در بدنشان گردش می کند. علاوه بر این, زندگی بی تحرک دلیل این است که چرا افراد زیادی ستون فقرات خمیده و بدنی نافرم دارند. خیره شدن مداوم به صفحه ممکن است دلیل سردرد و دید ضعیف باشد.

صدای بلند در هدفون به احتمال زیاد باعث کاهش شنوایی و صدای زنگ در گوش ها می شود. ابزار و دکمه ها همچنین می توانند باعث ایجاد تورم انگشت شما شست شوند.

حریم خصوصی و امنیت:
اگر زیادی اینترنت مصرف کنید, تکنولوژی می تواند شما را در معرض خطرات زیادی قرار دهد. به ویژه کودکان که آسیب پذیر تر هستند. از هر سه نوجوان یکی ابراز نگرانی سایبری کرده اند.

مجرمان از پیام های متنی, رسانه های اجتماعی یا فروم ها برای رسیدن به هدف استفاده می کنند. با افزایش جمعیت, جرایم رایانه ای افزایش می یابد. امروزه استفاده از اطلاعات شخصی به عنوان مرزهای حریم خصوصی ساده تر از همیشه است.

با چند کلیک می توانید صفحه فیسبوک را با تمام اطلاعات تماس, عکس, محل و بسیاری دیگر ببینید.

 

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد